18 Haziran 2009

Özel ve güzel bir renk KIRMIZI...

Mekanda kırmızı bir koltuk veya kapı...Kadın da şık bir ayakkabı...
Kırmızı renk ; özellikle kasvetli günlerimizin kurtarıcısıdır , karanlık kış günlerinde kimi zaman aniden kendimiz için kırmızı bir fulara , sehpamız için kırmızı bir bibloya ihtiyaç duyabiliriz :)) Kırmızı uygun dozda kullanıldığında , siyah , beyaz , gri , denim gibi nötr ve zemin teşkil edebilen renklere ışıltı katar . Özellikle günümüz trendinde renkler , kombinlemeye ihtiyaç duymadan da kullanılabildikleri için , sadece tek bir aksesuarla da bu renge olan ihtiyacımızı giderebiliriz (bkz. nokta etkisi) .Malum her renge ihtiyacımız vardır hayatta ve her renk beynimizde farklı bir uyaran etkisi yaratır, önemli olan nerede , ne miktarda ve nasıl bir malzemede kullanıldığıdır ve "Kırmızı" da , kullanılırken daha büyük hassasiyet ve zeka gerektiren renklerdendir .Ben güzel ve çirkin kavramlarının renkler için asla geçerli olmadığına inananlardanım , bana şu renk güzel mi diye sorarsanız , ben önce yanında ne renk var diye sorarım (Bana arkadaşını söyla sana kim olduğunu söyleyeyim misali:) Hak verirsiniz ki bazı yemekler de ancak birbirleriyle yendiklerinde güzellikleri ortaya çıkar . Aslında güzel ve çirkin dediğimiz herşey sadece denge ve uyumdan ibarettir hayatta . Bu denge ve uyum , ilişkiler , yemekler , renkler ve hatta insan fiziği gibi hayatın pek çok alanında güzellik kavramının altını çizen sırdır sonuçta.

(Küçük bir etimolojik bilgi paragrafı açmak istiyorum son olarak bu konuda ; kırmızı kelimesi , küçük kırmızı bir böcek olan kırmızi böceğinden adını almaktadır .)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınızı bekliyorum